17 czerwca 2016 Udostępnij

Kwiaciarnia – biznes dla pracowitych i artystycznych dusz

KwiaciarniaKwiaciarnie to wciąż popularna forma prowadzenia własnego biznesu, z którego można z powodzeniem czerpać zyski, a nawet stworzyć coś naprawdę wyjątkowego. Jak zarabiać na kwiaciarni i co będzie najbardziej opłacalne opiszemy w poniższym artykule.

Bardzo ważna jest lokalizacja kwiaciarni oraz ilość kwiaciarni jakie znajdują się w pobliżu. Na pewno są miejsca, w których brakuje kwiaciarni i tam warto się rozejrzeć za lokalem. Im więcej konkurencji w pobliżu, tym gorzej dla nas, więc koniecznie trzeba zrobić rekonesans przed otwarciem własnego biznesu na lokalnym rynku. W tym przypadku mamy dwie możliwości organizacji lokalu: wybudować własny obiekt lub wynająć lokal w okolicy która nas interesuje.

Pierwsza opcja jest dosyć kosztowna, dla osób rozpoczynających dopiero swoja przygodę z biznesem jest to dosyć ryzykowne. Na początek lepszym rozwiązaniem jest wynajęcie pomieszczenia lub małego, ogrzewanego pawilonu, które można dostosować do naszych potrzeb. Jeśli zdecydujemy już o tym, jaka forma lokalu nas interesuje, to zastanówmy się nad miejscem, gdzie chcemy zlokalizować swój biznes. Polecane są okolice dużych osiedli, centrów handlowych, kin, teatrów, cmentarzy czy lotnisk, ale nie tylko. Niekiedy warto otworzyć kwiaciarnię w miejscu mniej popularnym, gdzie nie ma żadnej konkurencji i można wypełnić nisze.

Kolejnym ważnym krokiem jest rozeznanie się w cenach wśród konkurencji, aby wskoczyć mniej więcej na ten sam poziom, niezbyt wysoko i niezbyt nisko. Prowadzenie kwiaciarni to praca wymagająca pewnych predyspozycji.

tulipany w kwiaciarniPo pierwsze musi to być osoba nie mająca problemów z porannym wstawaniem, dobrze znająca się na kwiatach, mająca duszę artysty, a do tego musi być cierpliwa i pracowita. Kwiaciarnie nie przynoszą od razu dużych zysków, raczej jest to praca dla osób lubiących kwiaty, mających duszę artysty i takich, które chcą otaczać się pięknymi rzeczami.

Najczęściej kwiaciarnie czynne są w godzinach od 8 do 20, ale zdarzają się odstępstwa od tej reguły. Asortyment, w jaki zainwestujemy zależy w dużej mierze od powierzchni lokalu. Zawsze podstawowym kwiatem w sprzedaży będzie róża, więc ta obowiązkowo musi być. Oprócz tego postarajmy się o inne kwiaty cięte oraz doniczkowe. Do tego można wprowadzić doniczki, osłonki, ziemie, świeczki ozdobne, znicze i wiele innych rzeczy nadających się na prezenty. Marża w kwiaciarni jest wysoka, sięga do 150%, a nawet 200%, jednak liczyć się trzeba z tym, ze niesprzedane kwiaty trzeba wyrzucić, więc wpłynie to mocno na wynik finansowy.